DEL 2 READERS!!

Japp då fortsätter vi!!
Efter att mamma och jag städat ur "Lill-Stugan" Åkte Danne, mamma och jag ner till macken och handlade lite osv.   
sen åkte vi hem igen.. och sen kom Dannes son Mikael upp med sin flickvän Carro och deras katt Bazooka. Så vi grillade lite emot kvällen och satt ute på "Stor-Stugans" Veranda haha. 
 
-
Dagen efter bakade jag och Carro muffins!! Jättegoda.
Med Frosting på!!
 
 
Efter att vi käkat middag och fikat gick vi ner till stranden och kollade runt lite
 
 
Dagen efter tog vi det bara lugnt mamma var och jobbade den dagen så det var bara jag, Danne, Carro och Mikael. Bazzoka är en innekatt egentligen så dom hade han ute i ett långt koppel så han kan kunde på tomten osv. Vi bestämde oss tillslut att åka och kolla på Mälarsjö Slott!! Fint men det var inte öppet tyvärr!!
 
 
Dagen efter det kom mamma hem ifrån jobbet och ut till Mariefreds igen och vi bestämde oss för att åka ut ifrån Husby där vi har våran stuga ut till "riktiga" Mariefreds och hitta på något så vi gick vid Gripholms Slott tror jag det hette och lunchade på en uteservering jättemysigt!!
 
 
Ser ni något fel på bilden här? hahah.. Om inte så titta på nästa bild..
 
 
Dom håller på att renovera slottet och har valt ut en helt annorlunda färg....
Samma kväll åkte Mikael och Carro hem till stan med Bazooka och Mormor och Kjell kom på middag.
 
 
 
Dagen efter det vilket var Lördag så bestämde jag mig för att måla in ett skåp i köket i "Lill-Stugan" haha.. Det jag inte visste var att Dannes bror kommit till "Stor-Stugan" med sin tjej Marie och son Wilton.. Så där kommer jag täckt med vit målarfärg och oborstat hår i en slö knut och en grön tröja med vit målarfärg på och ett par korta bruna mjukisshorts... Dom såg väldigt chockade ut haha.. Jag med antagligen...
 
 
Och nej så brun är jag inte... Stog i badrummet och fotade med blixt ;)
 
Senare den kvällen bestämde vi för att åka ner till Värdshuset vid macken och käka.. Urmysigt och några söta servitriser. God mat med!! Men det var många blickar mot varandra haha... Eftersom solen sken och det var varmt ute så bestämde vi oss för att gå ner dit och det tog väl runt 20-30 minuter men så stannade Micke upp och ropade "FYfan.. Vad jag blev rädd" Och då ökade alla farten och då visar det sig att en av grannarna har ställt ut en skyltdocka med reflektskläder mössa och solglajjer hållandes på sjävla elledningsstolpen snacka om att jag blev rädd haha på hemvägen gick jag fram till den och kollade på den och dom har lyckats rätt bra med den men förstår inte syftet med den haha..? :O
 
 
Vad tycker ni? :)
 
Dagen efter det gick jag, Marie hennes mamma och Wilton ner till stranden och badade och sedan hämtade mamma och Danne upp mig och vi började åka hemåt... Men bilen skulle såklart börja paja ihop... Så vi hamnade i Hallunda och letade en bilverkstad.. så vi blev fast i någon timma där  medans någon verkstad fixade bilen.. Mormor hade varit nere och hyrt en stuga vid Ullared och handlat där och innan dom kom till oss stannade dom i gränna och handlade lite godis till mig mamma och Danne.
 
 
Story's End... 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0